Ізянський ЗДО Хустської міської ради, Іза
Закарпатська область, Хустський район

Статут ЗДО

 

 

1.Загальні положення

1.1. Повна назва – Ізянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Хустської міської ради  Закарпатської області.

1.1.1. Скорочена назва – ІЗЯНСЬКИЙ ЗДО (далі ,,заклад”).

1.1.2. Даний заклад є комунальним закладом освіти, знаходиться у комунальній власності Хустської міської ради.

 

1.2. Юридична адреса закладу:

90436 Закарпатська область, Хустський район, село Іза, вулиця Центральна, №152

 

1.3. Заклад є неприбутковою юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4.Засновником (власником) навчального закладу є: Хустська міська рада Закарпатської області.

1.5. Система управління закладом освіти визначається законом та Статутом.

1.6. Управління закладом дошкільної  освіти в межах повноважень, визначених законами та Статуту  цього закладу, здійснюють:

  - засновник;

- уповноважений засновником орган;

  - керівник закладу освіти;

  - педагогічна рада;

- вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти (загальні збори (конференція)).

1.7.Управління закладом освіти здійснюється засновником – Хустською міською радою та може здійснюватися через уповноважений орган на підставі рішення засновника, прийнятого у межах чинного законодавства.

1.8. Засновник закладу освіти та/ або уповноважений ним орган:

здійснює фінансування  закладу дошкільної освіти, забезпечує поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування закладу;

закріплює за закладом освіти територію обслуговування;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

забезпечує доступність будівель, споруд і приміщень закладу дошкільної освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами;

здійснює контроль щодо проектування, будівництва та реконструкцій будівель, споруд, приміщень закладу освіти;

відповідно до законодавства України встановлює режим роботи закладу  освіти  та тривалість перебування в ньому дітей;

організовує харчування та медичне обслуговування дітей у закладі освіти, забезпечує організоване оздоровлення дітей дошкільного віку;

забезпечує соціальний захист, охорону здоров’я та захист прав учасників освітнього процесу та обслуговуючого персоналу в закладі дошкільної освіти;

створює умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти; 

здійснює інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України ,,Про освіту”, ,,Про дошкільну освіту” та інших нормативно-правових актів.

1.9.Управління освіти, релігії та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради на підставі власних та делегованих Засновником повноважень:

здійснює добір, призначення на посаду та звільнення з посади керівника ЗДО;

організовує підготовку, проведення експериментальної та інноваційної діяльності у закладі, контролює хід її здійснення;

сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти;

здійснює контроль за організацією харчування у закладі;

здійснює бухгалтерський облік ЗДО;

контролює виконання дотримання та виконання ЗДО статутних цілей;

контролює виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

затверджує штатний розпис ЗДО;

здійснює інші повноваження, визначені законодавством, Засновником та цим Статутом.

1.10. ІЗЯНСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ДИТЯЧИЙ САДОК) Хустської міської ради є неприбутковою юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.11. ЗДО здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.12. ЗДО у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України ,,Про освіту”, ,,Про дошкільну освіту”, іншими Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, та цим Статутом.

1.14.ЗДО є закладом дошкільної освіти для дітей віком від 3-х до 6 (7) років, де забезпечуються їх розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

1.15. Головною метою діяльності ЗДО є надання якісних освітніх послуг для забезпечення цілісного розвитку дитини, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок, готовність продовжувати освіту.

1.16.Головними завданнями ЗДО є:

збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.

1.17. ЗДО самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством та цим Статутом.

1.18. ЗДО несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України ,,Про дошкільну освіту”;

забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня та обсягу;

дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.19. Взаємовідносини між ЗДО з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

2. Комплектування закладу дошкільної освіти

2.1.ЗДО розрахований на 110 дітей.

2.2. ЗДО має групи загального розвитку для дітей віком від трьох до шести (семи) років.

Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у складі ЗДО на підставі письмового звернення батьків або законних представників особи з особливими освітніми потребами в обов’язковому порядку утворюються інклюзивні та/або спеціальні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.

2.3.Групи комплектуються за віковими (одновіковими та різновіковими) ознаками.

2.4. Комплектування груп за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку, або з різницею у віці.

2.5. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно – гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків, або осіб, які їх замінюють. Засновник може встановлювати меншу від нормативів наповнюваність груп дітьми в закладі.

2.6. У ЗДО функціонують групи короткотривалого перебування (зараховуються діти віком від 3 років до 6(7) років);

Дошкільний заклад має групи з короткотривалим (до 4-х годин утримання) режимом перебування дітей. Як короткотривалі, можуть створюватися прогулянкові групи та чергові групи у вечірні години, вихідні і святкові дні.

У залежності від потреб населення в дошкільному навчальному закладі можуть створюватися:

- групи  короткотривалого перебування  для  підготовки дітей до навчання в школі, тощо.

Вищезазначені групи можуть функціонувати як цілорічно, так і сезонно (не менше ніж три місяці на рік).

Діти, які відвідують дошкільний навчальний заклад короткотривало,  зараховуються до його спискового складу (журнал обліку щоденного  відвідування дітьми групи) та обов'язково включаються до звіту дошкільного навчального  закладу  (форма № 85-к).

2.4. Наповнюваність груп дітьми становить у групах з короткотривалим  перебуванням дітей - до 10 осіб, в оздоровчий період - до 15 осіб.

Зарахування дітей до таких груп здійснюється на загальних підставах.

2.7. Прийом дітей до ЗДО здійснюється керівником протягом календарного року в порядку, передбаченому законодавством, в міру вивільнення місць на підставі:

заяви батьків або осіб, які їх замінюють;

свідоцтва про народження;

медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад;

довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

2.8. Під час прийому дитини до закладу керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, які їх замінюють, із Статутом закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.

2.9. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

2.10. За дитиною зберігається місце в ЗДО в разі її хвороби; карантину; санаторного лікування, реабілітації; на час відпустки батьків, або осіб, які їх заміняють; у літній оздоровчий період (75 днів).

2.11.Відрахування дітей із ЗДО може здійснюватися:

на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі. Такий висновок одночасно повинен містити рекомендації щодо типу дошкільного навчального закладу, в якому доцільне подальше перебування дитини;

за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

у разі несплати без поважних причин батьками, або особами, що їх заміняють плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Адміністрація ЗДО зобов’язана письмово із зазначенням причин повідомити батьків або осіб, які їх заміняють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

Забороняється безпідставне відрахування дитини з закладу.

2.14. ЗДО здійснює соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, але не відвідують заклади дошкільної освіти, та надання консультаційної допомоги сім’ям.

2.15.Діти, які перебувають у закладі короткотривало чи під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у закладі.

 

3. Режим роботи закладу дошкільної освіти

3.1.Режим роботи ЗДО встановлюється Управлінням освіти, релігії та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради.

3.2. ЗДО працює протягом року за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.

 

4. Організація освітнього процесу

4.1. Відповідно до чинного законодавства мовою навчання та виховання дітей у ЗДО визначена державна мова - українська мова.

4.2. Базовий компонент дошкільної освіти - це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.

4.3. Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.

Освітня програма - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для дітей з особливими освітніми потребами.

Освітня програма має містити:

загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;

перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;

форми організації освітнього процесу;

опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

інші освітні компоненти (за рішенням ЗДО).

Зміст освітньої програми повинен передбачати:

формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою ЗДО та затверджується його керівником.

Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти. Кожна освітня програма має передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Запровадження експериментальних освітніх програм можливе лише за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

4.4.Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

4.5. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

4.6. Діяльність ЗДО регламентується планом роботи, який складається на основі освітньої програми навчальний рік та оздоровчий період.

4.7. План роботи ЗДО схвалюється педагогічною радою закладу і затверджується керівником закладу.

 

5. Учасники освітнього процесу

5.1. Учасниками освітнього процесу в ЗДО є:

діти дошкільного віку;

педагогічні працівники: директори, вихователі-методисти, вихователі, асистенти вихователів, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, інструктори з фізкультури, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;

помічники вихователів;

медичні працівники;

батьки або особи, які їх замінюють;

асистенти дітей з особливими освітніми потребами.

5.2.Статус учасників освітнього процесу, їхні права і обов’язки визначаються Законами України ,,Про освіту”, Про дошкільну освіту” та даним Статутом.

5.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законами України ,,Про освіту”, ,,Про дошкільну освіту” та іншими нормативно-правовими актами.

Дитина має гарантоване державою право на:

безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;

захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

здоровий спосіб життя;

діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до ЗДО.

5.5.Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;

звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини.

5.6. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

поважати гідність дитини;

виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються Законом України ,,Про освіту”.

5.7. Педагогічний працівник ЗДО - особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

5.8. Педагогічне навантаження педагогічного працівника ЗДО - час, призначений для здійснення освітнього процесу.

5.9. Права та обов'язки педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти визначаються Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

5.10. Педагогічні працівники ЗДО мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

мають права передбачений чинним законодавством.

інші права, що не суперечать законодавству України.

5.11. Педагогічні працівники зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.

5.12.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

5.13. Атестація педагогічних працівників ЗДО є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

5.14. За результатами атестації педагогічних працівників ЗДО визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, встановлюється його кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії, спеціаліст вищої категорії), може бути присвоєно відповідне педагогічне звання вихователям – ,,Вихователь-методист”, а вихователям-методистам – ,,Старший вихователь”.

5.15. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку ЗДО, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору, трудової угоди або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
5.16.Права, обов'язки та соціальні гарантії інших працівників ЗДО регулюються трудовим законодавством та правилами внутрішнього розпорядку для працівників закладу.

5.17. Працівники ЗДО проходять періодичні безоплатні медичні огляди в установленому законодавством порядку.

 

6. Управління закладом дошкільної освіти

6.1. Управління ЗДО здійснюється уповноваженим органом управління - Управлінням освіти, релігії та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради.

6.2. Безпосереднє керівництво закладом здійснює директор, який несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

6.3. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність директора ЗДО визначаються Законами України  ,,Про освіту”, ,,Про дошкільну освіту”, іншими законодавчими актами та цим Статутом.

6.4. Директор є представником ЗДО у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, судами всіх інстанцій, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом.

6.5. Директор ЗДО призначається на посаду і звільняється із займаної посади Управлінням у порядку, встановленому законодавством.

6.6. Керівником закладу дошкільної освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

6.7. Директор ЗДО:

відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законами України ,,Про освіту”, ,,Про дошкільну освіту”, Базовим компонентом дошкільної освіти, нормативно-правовими актами вищих органів влада, забезпечує та контролює їх виконання працівниками закладу;

планує та організовує діяльність закладу освіти;

затверджує освітню програму закладу;

затверджує план роботи закладу;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу дошкільної освіти, вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти в межах кошторисних призначень,  відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної діяльності дітей і працівників;

видає у межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки, затверджує посадові інструкції працівників закладу;

приймає рішення про заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності працівників закладу відповідно до вимог законодавства;

укладає колективний договір у порядку, встановленому законодавством та забезпечує його виконання;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
відповідає за організацію харчування і медичного обслуговування дітей, здійснює постійний контроль з даного питання;      

створює в закладі безпечне освітнє середовище, забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, санітарно – гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

забезпечує відкритість і прозорість діяльності закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
здійснює зарахування, переведення, відрахування дітей;

організовує документообіг та  звітність відповідно до законодавства;

звітує щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

виконує інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, колективним договором.

6.8.  Керівник ЗДО має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу. 

6.9. Колегіальним постійно діючим органом управління ЗДО є педагогічна рада, повноваження якої визначаються установчими документами цього закладу.

До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Кількість засідань педагогічної ради визначається її доцільністю, але не менше 4–х разів на рік.

Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:

схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

6.10. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

органи самоврядування працівників закладу освіти;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.11. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ЗДО є загальні збори колективу закладу дошкільної освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік.

Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3.

Термін повноважень загальних зборів становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

заслуховують звіти керівника ЗДО з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;

розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.

6.12. За рішенням Засновника відповідно до спеціальних нормативних актів у ЗДО може створюватись наглядова (піклувальна рада).

Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада має право:

брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

вносити Засновнику ЗДО подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документам

 

7. Організація медичного обслуговування у закладі дошкільної освіти

7.1.Медичне обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти здійснюється Ізянською амбулаторією загальної практики сімейної медицини комунального закладу ,,Центр первинної медико-санітарної допомоги” на безоплатній основі.

7.2. Медичне обслуговування дітей ЗДО здійснюється у порядку, встановленому чинним законодавством.

 

8. Майно закладу дошкільної освіти

9.1. Майно ЗДО є комунальною власністю і належить йому на правах оперативного управління;

9.2. Матеріально-технічна база ЗДО включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі управління освіти, релігії та у справах національностей Хустської міської ради.

9.3.Вимоги до матеріально-технічної бази ЗДО визначаються відповідними  будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов’язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.

9.4. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути накладене стягнення.

9.5. Об’єкти та майно ЗДО не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

9.6. Збитки, завдані закладу освіти, в результаті порушення майнових прав, громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові відповідно до законодавства.

9.7. Засновник та Управління здійснюють контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.

 

 

9. Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти

9.1. Фінансово-господарська діяльність ЗДО здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів на основі кошторису, який складається і затверджується відповідно законодавства.

9.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази ЗДО фінансуються за рахунок коштів Засновника.

9.3. Джерелами фінансування суб’єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути:

державний бюджет;

місцеві бюджети;

плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

інші джерела, не заборонені законодавством.

9.4. Фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання допоміжних засобів для навчання, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.

9.5. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

9.7. ЗДО може надавати платні освітні послуги в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Засновник ЗДО має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

9.8. ЗДО є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) ЗДО або їх частини не підлягають розподілу серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

У разі припинення ЗДО (у разі ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організація відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Доходи (прибутки) ЗДО використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

9.9. Штатний розпис ЗДО затверджується Управлінням на основі Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України за погодженням з Міністерством фінансів України.

9.10. ЗДО здійснює статистичну звітність відповідно до законодавства.

9.11. ЗДО одержує матеріальні ресурси та продукти харчування у централізованому порядку.

9.12. Порядок ведення діловодства в ЗДО визначається чинними нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, інших органів виконавчої влади, яким підпорядкований заклад.

9.13. Бухгалтерський облік ЗДО здійснюється відділом централізованої бухгалтерії та господарського забезпечення управління освіти, релігії та у справах національностей Хустської міської ради.

 

10. Контроль за діяльністю закладу дошкільної освіти

10.1. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
10.2.  Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.
10.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені цим Законом України «Про освіту» та іншими законами України.

10.4.  Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит, позапланові перевірки відповідно до Закону України «Про освіту» та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

10.5.  Підставою для проведення позапланової перевірки закладу освіти є:

звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило чи може спричинити шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, до якого додаються документи чи їх копії, що підтверджують такі порушення (за наявності);
необхідність перевірки виконання розпорядження про усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення центральним органом виконавчої влади із

забезпечення якості освіти або його територіальним органом попереднього заходу державного нагляду (контролю);

звернення освітнього омбудсмена.

 

11. Міжнародне співробітництво

11.1. Міжнародне  співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
11.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.

 

12. Ліквідація, реорганізація закладу дошкільної освіти

12.1. Рішення про ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання ЗДО приймається засновником та здійснюється у порядку, передбаченому діючим законодавством України.

12.2. ЗДО вважається таким, що припинив свою діяльність, – з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію його припинення.

12.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання ЗДО переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України.

12.4. У випадку ліквідації або реорганізації ЗДО його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду діяльності або зараховуються до доходу бюджету у разі припинення статусу юридичної особи.

12.5. При реорганізації чи ліквідації ЗДО вихованцям, які там навчалися, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання та виховання відповідно до чинного законодавства.

12.6. При реорганізації чи ліквідації ЗДО працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.

 

13. Прикінцеві положення

13.1. Зміни й доповнення до цього Статуту вносяться на підставі рішення Засновника або уповноваженого ним органу.

13.2. Зміни й доповнення до цього Статуту підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.

Логін: *

Пароль: *