Ізянський ЗДО Хустської міської ради, Іза
Закарпатська область, Хустський район

Моніторинг якості освіти

 

 

 

  1. Загальні положення
    1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти  розроблено відповідно до вимог  Закону України  «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.09.2018, Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.
    2. Основні поняття, що застосовуються та їх визначення (згідно  із Законом України «Про дошкільну освіту»)
  • дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій (додаток 1);
  • метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
  • освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
  • якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти;
  • якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством.
    1. Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної  освіти, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, комплексна освітня програма розвитку дитини народження до 6(7) років «Українське дошкілля », що розкриває зміст його реалізації в кожному віковому  періоді розвитку дошкільника, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової Базового компонента.
    2. Систему забезпечення якості дошкільної освіти (систему внутрішнього забезпечення якості) Ізянського закладу   розроблено  згідно з принципами:
  • відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;
  • системного підходу, який передбачає управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу;
  • здійснення моніторингу якості дошкільної освіти;
  • залучення всіх учасників освітнього діяльності до процесу забезпечення якості.
    1. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних,  кадрових зусиль і ресурсів  закладу дошкільної освіти з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.
    2. Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:
  • збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
  • формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
  • формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
  • виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
    1. Заклад дошкільної освіти працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:
  • здобувачі освіти, їх батьки або законні представники дитини;
  • органи, що здійснюють управління у сфері освіти;
  • працівники закладу дошкільної освіти;
  • громадськість.
    1. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
  • відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;
  • відповідність узагальнених показників результату освітньої  роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового  компонента  дошкільної  освіти;
  • ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;
  • якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
  • показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу;
  1. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти.
    1. Основним  документом  оперативного  планування  в закладі  дошкільної освіти: є річний план роботи, структура  якого  відповідає  внутрішній  системі  забезпечення якості освітньої діяльності та якості освітив закладі. Річний  план  роботи  є  динамічним  документом, протягом навчального року до нього можуть вноситись корективи. Щомісяця  проводиться  аналіз  виконання  річного  плану  роботи. Річному  плану  роботи  підпорядковані  інші  оперативні  плани  в  дошкільному навчальному.
    2. В  закладі  здійснюється  самооцінювання  якості  освітньої  діяльності  на  основі  стратегії (політики)  і  процедур  забезпечення  якості  освіти. Самооцінювання  здійснюється  на  основі  розробленого  і  оприлюдненого  документу  «Система  внутрішнього  забезпечення  якості  освітньої  діяльності  та  якості  освіти». Самооцінювання  здійснюється  один  раз  на  рік.

До  процесу  самооцінювання  залучаються  учасники  освітнього  процесу. Визначення  рівня  освітньої  діяльності  за  вимогами  і  напрямами  освітньої  діяльності  здійснюється  у  відповідності  до  методики, розробленої  Державною  службою  якості  освіти.

  1. Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами:
  • Освітнє середовище дошкільного навчального закладу;
  • Система оцінювання здобувачів освіти;
  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • Управлінські процеси дошкільного навчального закладу.
    1. Напрям 1. Освітнє середовище  закладу дошкільної освіти.
      1. Освітнє середовище  закладу дошкільної освіти сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище  - комплекс психолого- педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір садка є сукупністю локальних освітніх середовищ, які перебувають у взаємодії одне з одним.
  1. Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.
  • Приміщення і територія  закладу є безпечними та комфортними для навчання та праці.
  •   заклад забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.
  • Здобувачі освіти та працівники дошкільного закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.
  • Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.

 

  • У закладі створені умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.
  •  В закладі дошкільної освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.
  1. Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
  •  Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
  • Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі дошкільної освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.
  •  Керівник закладу, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.
  1. Вимога 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
  • У  закладі застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
  •  Заклад дошкільної освіти взаємодіє з батьками дітей із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.
  • Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.

 

  1. Напрям 2. Система оцінювання здобувачів дошкільної освіти.
  1. Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
  • Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень;
  •  Система оцінювання в закладі сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання;
  •  Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним.
  1. Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
  • У  закладі дошкільної освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти.
  • У  закладі дошкільної освіти впроваджується система формувального оцінювання.
  1. Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання.
  •  Заклад дошкільної освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання.
  •  Заклад дошкільної освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
    1. Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників
  1. Вимога 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
  • Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність;
  • Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;
  • Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);
  •  Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);
  • Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;
  •  Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
  1. Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:
  • Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти.
  1. Вимога 3.  Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу дошкільної  освіти:
  • Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства;
  • Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок;
  • У  закладі дошкільної освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.
  1. Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
  • Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності;
  •  Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.
    1. Напрям 4. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти.
  1. Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
  • У  закладі дошкільної освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.
  •  У закладі дошкільної освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.
  •  У закладі дошкільної освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.
  •  Керівництво закладу дошкільної освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані  приміщень, обладнання.
  1. Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
  • Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників  закладу дошкільної освіти та взаємну довіру.
  • Заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.
  1. Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
  • Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.
  •  Керівник закладу дошкільної освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.
  •  Керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
  1. Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії дошкільного закладу з місцевою громадою.
  • У  закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процес.
  •  Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
  •  Керівник  закладу створює умови для розвитку громадського самоврядування.
  •  Керівник закладу дошкільної освіти  сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.
  •  Режим  закладу дошкільної освіти та орієнтовний розподіл занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.
  •  У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.
  1. Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
  • Заклад дошкільної освіти упроваджує політику академічної доброчесності.
  •  Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
  1. Система контролю за  реалізацією  процедур  забезпечення  якості  освіти включає:
  1. Самооцінку ефективності діяльності із  забезпечення якості  освіти.
  2. Моніторинг  якості  дошкільної освіти.
  1. Моніторинг  у   закладі дошкільної освіти здійснюють:
  • Керівник  закладу дошкільної освіти;
  • органи,  що  здійснюють  управління  у  сфері  освіти; 
  • органи самоврядування, які створюються  педагогічними  працівниками  та 

 батьками. 

  1.  Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації
  • Опитування (анкетування, інтерв’ювання);
  • Тестування;
  • Спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у  закладі

дошкільної освіти;

  • Вивчення та аналіз документації;
  • Моніторинг;
  • Аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність.
  1. Критерії моніторингу:
  • об’єктивність;
  • систематичність;
  • відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу;
  • надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);
  • гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).
  1. Учасники дослідження повинні:
    • дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони будуть проінформовані;
    • виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;
    • виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із правилами, визначеними в інструкції до неї;
    • дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності;
    • виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб’єктом моніторингу.
  2. Очікувані результати:
  • отримання результатів стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі;
  •  покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.
  1. Підсумки моніторингу:
  • підсумки моніторингу узагальнюються у таблицях, схемах, діаграмах, графіках висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах;
  • за результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи;
  • дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на  виробничих нарадах,  оперативних нарадах,  засіданнях педагогічної  ради.

  

Додаток

до листа управління освіти, релігій та

у справах національностей виконавчого комітету

 Хустської міської ради №180 від 25.11.2021

 

ІЗЯНСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Хустської  міської  ради

 

Н А К А З

 

01.12.2021р.                                                                                               №   58

 

Про затвердження Положення про дотримання

академічної доброчесності працівниками

закладу дошкільної освіти

 

     З метою дотримання етичних принципів та визначених законом правил, якими мають користуватися учасники освітнього процесу, з метою забезпечення довіри до результатів діяльності та досягнень  дошкільного навчального закладу,на виконання ст. 42 Закону України «Про освіту», рішення  педагогічної ради закладу дошкільної освіти №2 від  29.12.2021року з питання « Затвердження Положення про дотримання  академічної доброчесності працівниками закладу  дошкільної освіти »

 

НАКАЗУЮ:

 

     1. Затвердити  Положення про дотримання академічної доброчесності в  закладі дошкільної освіти (додається).

      2. Ввести в дію Положення про дотримання академічної доброчесності в закладі дошкільної освіти  з 01 грудня 2021 року.

      3. Створити комісію з питань академічної доброчесності у складі:

 

 Кемінь Н.І. -   вихователь;

 

 Вовчок Б.Н.- медична сестра, голова комісії;

 

Фонта С.І..- голова профспілкового комітету закладу            дошкільної освіти, вихователь.

 

Цяпець О.В.  -   помічник вихоателя;

   

 4. Комісії організувати свою роботу відповідно до Положення про дотримання академічної доброчесності в  закладі  дошкільної освіти  .          

5. Комісії з питань академічної доброчесності ознайомити всіх працівників з Положенням та даним наказом під підпис.

            6. Відповідальність за дотримання Положення та виконання даного наказу покласти на голову комісії   Вовчок Б.Н.

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

  Директор  ЗДО                                                                                            Ольга САБОВА

 

 

                                                                                                                                    Додаток до наказу

Ізянського закладу дошкільної освіти

Хустської міської ради

від 01.12.2021 р. № 58

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням педагогічної ради

ЗДО  від 29.12.2021 № 2

П О Л О Ж Е Н Н Я

про дотримання академічної доброчесності

працівниками Ізянського закладу дошкільної освіти

Хустської міської ради

І. Загальні положення

1. Положення про академічну доброчесність (далі Положення) є внутрішнім нормативним актом закладу дошкільної освіти  (далі ЗДО), який забезпечує норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між працівниками закладу, батьками, громадськістю .

2. Дане Положення розроблене на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Положення про заклад дошкільної освіти, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Колективного договору та інших нормативних документів, актів чинного законодавства  України.

3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності ЗДО (освітній, навчальній, виховній), підтримці особливих взаємовідносин між працівниками, батьками, громадськістю, іншими учасниками освітнього процесу, запобіганні порушення академічної доброчесності.

4. Всі працівники ЗДО  усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання посадових обов’язків, формування сприятливого освітнього середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу дошкільної освіти, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу (працівники управління освіти, закладу дошкільної освіти, керівник закладу освіти, представники батьківської громадськості) під час здійснення організації освітньої діяльності закладу та з метою забезпечення довіри до результатів діяльності та творчих досягнень.

2. З метою забезпечення академічної доброчесності необхідно дотримуватись наступних принципів: демократизму, законності, соціальної справедливості, рівноправності, професіоналізму та компетентності, партнерства і взаємодопомоги, поваги та взаємної довіри, відкритості та прозорості, відповідальності за порушення академічної доброчесності

3. Заклад дошкільної освіти  здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

ІІІ. Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього      процесу

1. Дотримання академічної доброчесності працівниками ЗДО  передбачає:

- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини»;

- дотримання норм Конституції України;

- дотримання норм чинного законодавства в сфері освіти;

- дотримання загальноприйнятих етичних норм;

- дотримання норм законодавства про авторське право;

- повагу до осіб – учасників освітнього процесу;

- створення та підтримання позитивного іміджу закладу освіти;

- об’єктивне та неупереджене відношення до працівників закладу, учасників освітнього процесу;

- якісне, вчасне та результативне виконання своїх функціональних обов’язків;

- впровадження в свою діяльність інноваційних методів діяльності;

- підвищення своєї кваліфікації;

- дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання довідок, доповідей, методичних матеріалів, творчих робіт, розпорядчих документів тощо;

- нерозголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян;

- надання якісних освітніх послуг;

- обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради таколегіальної відповідальності за прийняті рішення;

- надання достовірної інформації;

- повідомлення керівництва закладу, у разі отримання для виконання рішень та доручень, які є незаконними або такими, що ставлять загрозу законам, правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, учасникам освітнього процесу, державним або суспільним інтересам.

-дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

- повагу до вихованців, до їх батьків та осіб, які їх замінюють;

- використання у робочій інформації лише перевірених та достовірних джерел інформації;

- відсутність хабарів за отримання будь-яких переваг під час вирішення робочих питань; питань, пов’язаних з організацією освітніх послуг;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності.

ІV. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

1. Порушеннями академічної доброчесності вважається: плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, продаж професійних текстів, кваліфікаційних робіт, творчих робіт, оформлення досвіду роботи, приписування результатів колективної діяльності або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів осіб, які не брали участь у створенні продукту, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.

- Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) творчих результатів , отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань.

Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають: навчальні проекти, кваліфікаційні роботи (проекти) , методичні праці , досвід роботи, конспекти занять, сценарії свят, розваг, а також інтелектуальні матеріали курсів підвищення кваліфікації.

Форми академічного плагіату:

- використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань;

- фрази або цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування;

‒ спотворене представлення чужих ідей;

‒ представлення в якості власного твору матеріалу, що був отриманий з Інтернету, або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду / послугу чи соціальні зв’язки.

- Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих методичних матеріалів, як нових результатів.

- Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі .

- Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу .

- Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу.

- Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

- Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2. За порушення норм цього Положення працівники закладу дошкільної освіти притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

3. За порушення правил академічної доброчесності працівники закладу дошкільної освіти притягуються до таких форм відповідальності:

- дисциплінарна;

- адміністративна ;

- відмова у присвоєнні чергової категорії, звання (підтвердження раніше отриманої категорії);

- інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

Порушення норм цього Положення може передбачити накладання санкцій, в т.ч. звільнення (пониження) з посади (на посаді) за поданням Комісії з питань етики та академічної доброчесності.

ІV. Організація роботи Комісії з питань етики та академічної доброчесності

1. З метою виконання норм цього Положення в закладі дошкільної освіти створюється комісія з питань академічної доброчесності (далі комісія).

2. Комісія наділяється правом розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції керівнику щодо накладання відповідних санкцій.

3. У своїй діяльності комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти, іншими нормативними актами Міністерства освіти і науки, органів місцевого самоврядування, чинними законодавчими актами України, Положеннями, Статутом закладу дошкільної освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку , іншими нормативними актами ЗДО та цим Положенням.

4. Склад комісії затверджується наказом директора ЗДО за поданням кандидатур вихователя та сестри медичної. Термін повноважень комісії становить 2 роки.

5. До складу комісії обов’язково входять: голова (представник) профспілкового комітету закладу, відповідальна особа із питань запобігання корупції, представник педагогічного колективу.

6. Будь-який працівник може звернутися до комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

7. Комісія із свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова комісії веде засідання, підписує протоколи, рішення тощо. За відсутності Голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідань, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданнях тощо здійснює секретар.

8. Організаційною формою роботи комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться у терміни визначені планом роботи та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.

9. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини складу комісії. У разі рівного розподілу голосів – голос Голови (Головуючого) є вирішальним.

10. Засідання комісії оформлюється протоколом, який підписує Голова та секретар.

11. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу на зборах трудового колективу.

12. Будь-який працівник, представник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутись до Голови або секретаря комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б, контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, комісією не розглядаються.

13. На засідання комісії запрошується заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності.

14. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення . Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

15. Повноваження комісії:

- одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

- залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

- проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики працівників дошкільного закладу освіти ;

- готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в діяльність закладу;

- надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення;

- інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України та локальних нормативних актів.

V. Попередження академічної доброчесності

1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в закладі, використовується наступний комплекс профілактичних заходів:

- ознайомлення кожного працівника при прийомі на роботу з даним Положенням під підпис;

- ознайомлення працівників з цим Положенням;

- інформування працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;

- розповсюдження методичних матеріалів;

- оприлюднення даного Положення на офіційному сайті ЗДО ;

- посилення контролю щодо правильного оформлення посилань на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей тощо під час підготовки (написання) творчих робіт, довідок, звітів, доповідей, розпорядчих документів;

- експертна оцінка та (або) технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програм у разі її встановлення) щодо ознак академічного плагіату в творчих роботах, що подаються на конкурси (атестаційні комісії) вищого рівня.

2. З метою впровадження академічної доброчесності при комісії (в т.ч. із членів комісії) може бути створена Робоча група з питань етики та академічної доброчесності (або визначена відповідальна особа), організації і контролю за додержанням принципів академічної доброчесності. Вона готує методичні матеріали, правила, пам’ятки тощо для забезпечення виконання усіх норм Закону України «Про освіту» щодо дотримання норм академічної доброчесності. Доцільність створення Робочої групи (або визначення відповідальної особи) розглядається на засіданні комісії та приймається її рішенням.

VI. Заключні положення

1. Це Положення затверджується рішенням педагогічної ради та вводиться в дію наказом директора закладу дошкільної освіти.

2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради та вводяться в дію наказом директора закладу дошкільної освіти.

Логін: *

Пароль: *